[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره پایگاه::
بانکهای اطلاعاتی::
اخبار::
ارتباط با ما::
::
ثبت نام و ثبت طرح
AWT IMAGE
..
دریافت فایل پیشنهاده
..
راهنمای ثبت نام و ارسال طرح
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: مشاهده پایان‌نامه ::
شناسه پایان‌نامه uni25or1
نام دانشگاه یا سازمان مجری اصلی
عنوان بررسی وضعیت و میزان اثربخشی برنامه‌های آموزش ضمن خدمت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گلستان بر اساس مدل CIPP
سال تحصیلی 1391
رشته تحصیلی علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی، گرایش اطلاع‌رسانی
مقطع تحصیلی ارشد كارشناسي
تعداد صفحات ی، 144ورق
چکیده <p>آموزش&rlm; ضمن خدمت عامل بسیار مهمی است که سازمان&rlm;&zwnj;ها برای ترکیب دانش گذشته نیروهای انسانی خود با دانش و تغییرات جدید می&rlm;باید آن&rlm; را به کار گیرند. با بررسی اثربخشی و شناسایی آسیب&rlm;&zwnj;های آموزش&rlm;&zwnj;های ضمن&rlm; خدمت می&rlm;توان نقاط ضعف و معایب این دوره&rlm;&zwnj;ها را شناسایی کرد و برای بهبود عملکرد، تصمیمات بهتری گرفت. بر این اساس تحقیق حاضر به ارزشیابی اثربخشی دوره&rlm;&zwnj;های آموزش ضمن خدمت نهاد کتابخانه&rlm;&zwnj;های عمومی استان گلستان بر اساس مدل CIPP می&rlm;پردازد. در این پژوهش دوره&rlm;&zwnj;های آموزش&rlm; ضمن&rlm; خدمت که طی دوره&rlm;&zwnj;ی دهساله 1380-1390 توسط نهاد کتابخانه&rlm;&zwnj;های عمومی استان گلستان برگزار شده، مورد مطالعه قرار گرفته است. برای گردآوری اطلاعات از روی سرشماری استفاده شده و پرسشنامه تهیه شده در اختیار کتابداران که برابر 69 نفر بودند، قرار گرفت. این پرسشنامه شامل 56 سوال بسته و در دو قسمت تهیه شده است. روش پژوهش پیمایشی و برای تجزیه و تحلیل داده&rlm;&zwnj;ها از نرم&rlm;&zwnj;افزار &rlm;SPSS و آمار توصیفی و تحلیلی استفاده شده است. در آزمون t که برای تحلیل نتایج به کار برده شد، اثربخشی مطلوب ابعاد زمینه و فرایند مورد تایید قرار گرفت؛ اما نتایج تحقیق، مطلوبیت ابعاد درون&rlm;داد و برونداد را تایید نکرد. از طرف دیگر بررسی&rlm;&zwnj;ها نشان داد که آموزش&rlm;&zwnj;های ضمن&rlm; خدمت صورت گرفته با توجه به سطح متوسط میزان سواد اطلاعاتی کتابداران، تاثیر بسزایی بر افزایش سطح سواد اطلاعاتی آنان نداشته است. لذا نقاط ضعف و آسیب&rlm;های مربوط به هر کدام از ابعاد چهارگانه مدل شناسایی و در پایان به منظور بهبود وضعیت موجود پیشنهادهایی ارائه شد. کلید واژه&rlm;&zwnj;ها : آموزش ضمن&rlm; خدمت، مدلCIPP، ارزشیابی آموزشی، نهاد کتابخانه&rlm;&zwnj;های عمومی، سواد اطلاعاتی، کتابداران کتابخانه&rlm;&zwnj;های عمومی,</p>
واژه‌های کلیدی
فهرست فصل دوم
گزارش مديريتی
فهرست پيوست‌ها
پدیدآورنده ابراهیم جهانتیغ،
استاد راهنما
استاد مشاور
توضیحات
دفعات مشاهده 268 بار
برگشت به فهرست

تمامي حقوق اين سايت متعلق به معاونت برنامه ريزي، پژوهش و فناوري اطلاعات نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور است.

Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 33 queries by YEKTAWEB 4710