|
|
|
|
مشاهده پایاننامه |
|
|
|
شناسه پایاننامه |
uni25or1 |
نام دانشگاه یا سازمان مجری اصلی |
|
عنوان |
بررسی و مقایسه دیدگاه مدیران و کتابداران کتابخانههای عمومی استان گیلان نسبت به استفاده از آمیختههای بازاریابی (محصول، مکان، بها و ترویج) برای بهرهگیری بیشتر مراجعان از خدمات کتابخانه |
سال تحصیلی |
1389 |
رشته تحصیلی |
کتابداری و اطلاعرسانی |
مقطع تحصیلی |
ارشد كارشناسي |
تعداد صفحات |
. |
چکیده |
پژوهش حاضر به بررسی دیدگاههای مدیران و کتابداران کتابخانههای عمومی استان گیلان نسبت به استفاده از آمیخته های بازاریابی(محصول، مکان، بها و ترویج) برای بهره گیری بیشتر مراجعان از خدمات کتابخانه می پردازد. جامعه مورد پژوهش، مدیران و کتابداران کتابخانههای عمومی استان گیلان با تحصیلات دانشگاهی می باشند.روش پژوهش پیمایش توصیفی است و با استفاده از پرسشنامه انجام شده است. پرسشنامه طراحی شده بین 130 مدیر و کتابدار شاغل در کتابخانه های عمومی استان گیلان توزیع شد و 96 پرسشنامه عودت داده شده(84/73%) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت/یافتهها نشان داد که دیدگاه کتابداران و مدیران کتابخانه های عمومی استان گیلان نسبت به استفاده از آمیخته محصول با میانگین (2/47) ، آمیخته مکان با میانگین (2/72) ، آمیخته بها با میانگین (2/89) و آمیخته ترویج با میانگین (2/58) بالاتر از سطح متوسط است .بنابراین دیدگاه مدیران و کتابداران کتابخانههای عمومی استان گیلان نسبت به استفاده از آمیختههای بازاریابی به منظور بهره گیری بیشتر مراجعان از خدمات کتابخانه مثبت است.پیشنهاداتی از جمله تخصیص بودجه بیشتر جهت تهیه تجهیزات و استخدام کتابدار متخصص،شرکت در کلاس های آموزشی مربوط به بازاریابی در کتابخانههای عمومی ، مطالعه جزوه ها و کتاب های راهنما در زمینه بازاریابی برای مطالعه کتابداران و بازدید از کتابخانههایی که در استفاده از آمیخته های بازاریابی به موفقیت چشمگیری دست یافته اند نیز توسط پاسخ دهندگان جهت پیشرفت و استفاده بیشتر از اصول بازاریابی ارایه شد., |
واژههای کلیدی |
|
فهرست فصل دوم |
|
گزارش مديريتی |
|
فهرست پيوستها |
|
پدیدآورنده |
هاجر قرباننژاد یاملیق |
استاد راهنما |
|
استاد مشاور |
|
توضیحات |
|
دفعات مشاهده |
168 بار |
برگشت به فهرست
|
|
|
|
تمامي حقوق اين سايت متعلق به معاونت برنامه ريزي، پژوهش و فناوري اطلاعات نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور است. |
|
|
|