[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره پایگاه::
بانکهای اطلاعاتی::
اخبار::
ارتباط با ما::
::
دریافت فایل پیشنهاده
..
راهنمای ثبت نام و ارسال طرح
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: مشاهده پایان‌نامه ::
شناسه پایان‌نامه uni25or1
نام دانشگاه یا سازمان مجری اصلی
عنوان ارزیابی عملکرد کتابداران، با استفاده از روش بازخورد 360 درجه (مطالعه موردی: کتابخانه‌های عمومی وابسته به نهاد کتابخانه‌های عمومی در استان گیلان)
سال تحصیلی 1390
رشته تحصیلی کتابداری و اطلاع‌رسانی
مقطع تحصیلی ارشد كارشناسي
تعداد صفحات س، 172ص
چکیده این تحقیق با هدف ارزیابی عملکرد کتابداران، با استفاده از روش بازخورد 360 درجه، در کتابخانه‌های عمومی استان گیلان صورت گرفته است. این پژوهش از نوع تحلیلی و روش آن ترکیبی از مطالعه کتابخانه‌ای و پیمایشی می باشد. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه‌های محقق ساخته‌ای است که برای ارزیابی کتابداران از دیدگاه 4 گروه (رئیس، همکار، خود کتابدار و مراجعه کننده) تهیه شده است. جامعه تحت پژوهش، کتابداران کتابخانه های عمومی استان گیلان بودند که به صورت سرشماری این تحقیق برای ارزیابی عملکرد آنها صورت گرفت. هر کتابدار را یک رئیس، یک مراجعه کننده، یک همکار مورد ارزیابی قرار داد و یک پرسشنامه هم جهت خود ارزیابی کتابدار توسط وی تکمیل گردید. به این ترتیب پس از گردآوری تعداد280پرسشنامه که 70 کتابدار به وسیله آنها ارزیابی شده بود، جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آمار توصیفی و تحلیلی ناپارامتری از جمله، ضریب همبستگی اسپیرمن برای تعیین همبستگی میان شاخصهای مورد ارزیابی، استفاده گردید. برای مقایسه نظرات گروه‌های ارزیابی‌کننده از تحلیل واریانس یکراهه(ANOVA) و آزمون پیگیری توکیHSD استفاده گردید و جهت تعیین نقاط قوت و ضعف کتابداران، به دیدگاه گروه ها، ضریب اهمیت تخصیص داده شد. در نتیجه شاخصها و گویه هایی جهت ارزیابی کتابداران تنظیم شد. و مقایسه نتایج از دیدگاه 4 گروه ارزیابی کننده، نشان داد که در شاخص اخلاقی-ارزشی بین خودارزیابی کتابداران با ارزیابی سه گروه دیگر اختلاف معنی دار وجود دارد. و در شاخص فرایندی نیز بین دیدگاه مراجعان و دیدگاه دیگر گروه های ارزیابی کننده اختلاف معنی دار وجود دارد. در شاخص عملکردی و در ارزیابی کلی کتابداران بین دیدگاه 4 گروه ارزیابی کننده، اختلاف معنی داری مشاهده نگردید. نتایج به دست آمده، حاکی از وجود نقاط قوت زیادی در کتابداران بود و بیشترین فرصتهای بهبود با توجه به نتایج به دست آمده عبارتند از آشنایی با فناوریهای جدید اطلاعاتی، و انجام به موقع اقدامات جبرانی (در صورت لزوم)، و مهارت در استفاده از اینترنت، و رعایت انضباط اداری در ورود و خروج و داوطلب شدن برای قبول مسئولیتهای کاری بیشتر و برقراری ارتباط مناسب با افرادی که طرز تفکر متفاوتی دارند و غیره. در آخر پیشنهاداتی جهت بهبود روند ارزیابی کتابداران و توصیه هایی جهت اولویت بندی در آموزش کتابداران ارائه شده است. کلیدواژه ها: کتابداران- ارزیابی 360 درجه- نقاط قوت و ضعف- ارزیابی عملکرد- کتابخانه های عمومی- گیلان,
واژه‌های کلیدی
فهرست فصل دوم
گزارش مديريتی
فهرست پيوست‌ها
پدیدآورنده مریم حسن‌زاده
استاد راهنما
استاد مشاور
توضیحات
دفعات مشاهده 170 بار
برگشت به فهرست

تمامي حقوق اين سايت متعلق به معاونت برنامه ريزي، پژوهش و فناوري اطلاعات نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور است.

Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 4645