|
|
|
|
مشاهده پایاننامه |
|
|
|
شناسه پایاننامه |
uni25or1 |
نام دانشگاه یا سازمان مجری اصلی |
|
عنوان |
بررسی عوامل موثر بر وفاداری کاربران کتابخانه های عمومی کشور (مورد مطالعه شهر رشت) |
سال تحصیلی |
1393 |
رشته تحصیلی |
مدیریت بازرگانی، گرایش مدیریت بازرگانی |
مقطع تحصیلی |
ارشد كارشناسي |
تعداد صفحات |
ط، 128ورق |
چکیده |
کتابخانه سازمانی بازار مدار است که کلیه فعالیتهای آن با توجه به نیازهای کاربر جهت میگیرد و علاوه بر مرتفع ساختن نیازهای موجود، درصدد ایجاد تقاضاهای جدید نیز هست. بازاریابی، کتابخانهها را هم درجهت شناخت نیازهای کاربران و هم در جهت برآورده ساختن این نیازها توانمند میکند. در همین راستا، مدیران کتابخانه میتوانند ازطریق بخشهایی از بازاریابی که به ترفیع و تشویق مراجعان میپردازد و شامل روابط عمومی، تبلیغات و معرفی مجموعه و خدمات است و پاسخگویی صحیح به خواستههای کاربران، ضمن ایجاد مزیت رقابتی، زمینههای دستیابی به تعالی عملکرد سازمان خود را فراهم سازند. از اینرو پژوهش حاضر با ارائه یک الگوی پیشنهادی، به دنبال بررسی سنجش میزان تاثیر برخی از خدمات کتابخانههای عمومی بر رضایت و ارزش ادراک شده و تعیین نوع ارتباط آنها با وفاداری متغیر کانونی این پژوهش میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه اعضای کتابخانههای عمومی شهر رشت است که دادههای مورد نیاز برای انجام این پژوهش با روش نمونهگیری تصادفی در دسترس از میان 400 نفر از کاربران کتابخانههای عمومی شهر رشت به دست آمده است. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از تحلیل همبستگی و الگویابی معادلات ساختاری و با کمک نرم افزار AMOS 18 انجام شده است. نتایج کلی پژوهش نشان میدهد (1) رضایت کاربر اثر مثیت و معناداری بر وفاداری کاربر دارد (2) ارزش ادراک شده ارتباط مستقیم و معناداری با وفاداری ندارد (3) ارزش ادراک شده از طریق تاثیر بر رضایت منجر به ایجاد و ارتقاء سطح وفاداری کاربر میگردد. واژگان کلیدی: بازاریابی، کتابخانههای عمومی شهر رشت، خدمات، کاربران کتابخانه، وفاداری، رضایت، ارزش ادراک شده., |
واژههای کلیدی |
|
فهرست فصل دوم |
|
گزارش مديريتی |
|
فهرست پيوستها |
|
پدیدآورنده |
جلال مظلوم |
استاد راهنما |
|
استاد مشاور |
|
توضیحات |
|
دفعات مشاهده |
167 بار |
برگشت به فهرست
|
|
|
|
تمامي حقوق اين سايت متعلق به معاونت برنامه ريزي، پژوهش و فناوري اطلاعات نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور است. |
|
|
|