|
|
|
|
مشاهده پایاننامه |
|
|
|
شناسه پایاننامه |
uni25or1 |
نام دانشگاه یا سازمان مجری اصلی |
|
عنوان |
ارائه مدل ارزیابی برای بررسی میزان رضایت شغلی کتابداران شاغل در کتابخانههای عمومی وابسته به نهاد کتابخانههای عمومی کشور |
سال تحصیلی |
1386 |
رشته تحصیلی |
کتابداری و اطلاعرسانی |
مقطع تحصیلی |
ارشد كارشناسي |
تعداد صفحات |
167ورق |
چکیده |
هدف از این انجام این پژوهش، تعیین مدل ارزیابی برای بررسی میزان رضایت شغلی کتابداران شاغل در کتابخانههای عمومی وابسته به نهاد کتابخانههای عمومی کشور در مراکز استانها است. روش پژوهش پیمایشی و ابزار مورد استفاده، پرسشنامه و جامعه آماری مورد مطالعه 542 نفر از کتابداران کتابخانههای عمومی در مراکز استانها است. برای بررسی این پژوهش، مدل رضایت شغلی کتابداران عمومی در قالب 6 بعد و 27 متغیر رضایت شغلی طراحی شد و رضایت شغلی کتابداران با احتساب نمرات 27 متغیر رضایت شغلی محاسبه گردید. بر اساس یافتههای پژوهش، میانگین رضایت شغلی کتابدران 77/95 است. با توجه به اینکه متوسط میانگین رضایت شغلی در این پژوهش 81 میباشد، بنابراین رضایت شغلی از حد متوسط پایینتر است. میانگین رضایت شغلی در ابعاد امکانات مادی و رفاهی شغل با میانگین 8/35 (متوسط میانگین = 12)، ثبات شغلی با میانگین 8/94 (متوسط میانگین = 9)، خودشکوفایی با میانگین 13/98 (متوسط میانگین= 18) و ماهیت شغلی با میانگین 19/73 (متوسط میانگین 21) پایین تر از حد متوسط است. میانگین رضایت شغلی در ابعاد رفتار مدیر با میانگین 15/39 (متوسط میانگین = 12) و روابط متقابل با میانگین 11/56 (متوسط میانگین = 9) بالاتر از حد متوسط است. فرضیه 1 مبنی بر رضایت شغلی کتابداران از بعد امکانات مادی و رفاهی شغل به نحو معنیداری کمتر از ابعاد دیگر است، تایید شد. فرضیه 2 مبنی بر تفاوت معنیدار میانگین رضایت شغلی کتابداران بر حسب جنسیت نیز تایید شد، که نشان میداد رضایت شغلی مردان بیشتر از زنان است. فرضیه 3 مبنی بر تفاوت معنیدار میانگین رضایت شغلی کتابداران بر حسب وضعیت تاهل مورد تایید قرار نگرفت. فرضیه 4 مبنی بر تفاوت معنیدار میانگین رضایت شغلی کتابداران بر حسب سن تایید شد و نشان میدهد که با افزایش سن رضایت شغلی افزایش مییابد. فرضیه 5 مبنی بر تفاوت معنیدار میانگین رضایت شغلی کتابداران بر حسب میزان تحصیلات رد شد، و فرضیه 6 مبنی بر تفاوت معنیدار میانگین رضایت شغلی کتابداران بر حسب رشته تحصیلی نیز مورد تایید قرار نگرفت. یافتههای این پژوهش نشان میدهد کتابداران از بیشتر متغییرهای شغلی خود رضایت ندارند، بنابراین ضرورت بهبود شرایط را از سوی مدیران میطلبد. , کلیدواژهها: رضایت شغلی، کتابداران عمومی، کتابخانههای عمومی مراکز استانها، مدل رضایت شغلی، انگیزش شغلی, |
واژههای کلیدی |
|
فهرست فصل دوم |
|
گزارش مديريتی |
|
فهرست پيوستها |
|
پدیدآورنده |
حسن اشرفیریزی |
استاد راهنما |
|
استاد مشاور |
|
توضیحات |
|
دفعات مشاهده |
207 بار |
برگشت به فهرست
|
|
|
|
تمامي حقوق اين سايت متعلق به معاونت برنامه ريزي، پژوهش و فناوري اطلاعات نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور است. |
|
|
|